Sidor

tisdag 8 mars 2016

En lärares tankar en sen tisdagskväll...

Just nu befinner jag, läraren, mig i planeringsstadiet av arbetsområdet - Argumentation. Fyra lektioner har jag på mig för att dels utveckla min undervisning och dels för att skapa lärande för mina elever utifrån olika digitala verktyg. I morgon är det dags för den första lektionen. En lektion som skiljer sig från allt som jag kallar tryggt och jag kan inte undgå att tänka: Vad har jag gett mig in på?

Att gå från att inte använda datorn mer än vid genomgångar av lektioner i form av en keynote-presentation, till att testa på Google Classroom, Kahoot, Google Formulär, Random Name Picker och Padlet, är som att slänga sig ut i det okända. Det hela kan sluta på vilket sätt som helst! Kanske borde jag ha börjat med en sak i taget, kanske borde jag behärska alla de här nya verktygen innan jag presenterar dem för eleverna? Kanske...? Men sedan slår det mig att jag omöjligtvis kan veta vart det här kommer att leda om jag inte försöker. Nu försöker jag, för mig och mina elever!

1 kommentar: